Asiakastarina: Brand Director - Brändijohtaja
Valtakunnallisen kuluttajabrändin uudistaminen ja johtaminen
Marbles toteutti brändijohtajan suorahakuprosessin organisaatiolle, joka halusi vahvistaa yhtä Suomen tunnetuimmista kuluttajabrändeistä.
Vahva brändi syntyy jatkuvasta kehittämisestä, asiakasymmärryksestä ja pitkäjänteisestä johtamisesta. Asiakkaamme halusi kokeneen brändijohtajan viemään Suomen markkinassa hyvin tunnettua kuluttajabrändiä seuraavaan vaiheeseen. Mittareiden, prosessien ja johtamisen kautta. Marbles toteutti brandijohtajan rekrytoinnin tiiviissä yhteistyössä johdon kanssa ja löysi rooliin johtajan, joka yhdistää luovan ajattelun, dataohjatun johtamisen ja vahvan esimiestyön.
Brand Director suorahaku
Marbles toteutti Brändijohtajan suorahakuprosessin suurelle suomalaiselle kuluttajabrändille, joka toimii laajassa kansallisessa jakelu- ja viestintäympäristössä. Organisaation tavoitteena oli vahvistaa brändin asemaa, uudistaa markkinointiprosesseja ja varmistaa, että brändi puhuttelee myös uusia sukupolvia nopeasti muuttuvassa kuluttajakäyttäytymisessä. Haku toteutettiin luottamuksellisesti ja onnistuneesti.
Asiakas etsi kokenutta brändin ja markkinoinnin johtajaa, jolla on näyttöä menestyvien brändien rakentamisesta ja kykyä johtaa markkinointia sekä strategisesti että operatiivisesti. Uudella johtajalla olisi vastuu brändin pitkäjänteisestä kehittämisestä, markkinointiyksikön johtamisesta ja markkinointiprosessien modernisoinnista ja johtamisesta.
Tehtävän keskeiset vastuut
-
Brändin kehittäminen, toteuttaminen, mittaaminen ja jatkuva optimointi
-
Markkinointiyksikön johtaminen ja esimiestyö
-
Markkinointiprosessien kehittäminen ja ohjeistukset
-
Luovien ja mediakumppaneiden johtaminen, kilpailutukset ja mediayhteistyö
-
Brändimittareiden ja analytiikan rakentaminen ja seuranta
-
Organisaation tulevaisuuden rakentaminen yhdessä liiketoimintajohdon kanssa
-
Asiakaskokemuksen kehittäminen ja bränditarinoiden luominen
Odotettu osaaminen
-
Kokemus menestyvien kuluttajabrändien rakentamisesta
-
Vahva osaaminen markkinoinnin johtamisesta ja tiimityöstä
-
Yhteistyö mediatoimistojen ja luovien kumppaneiden kanssa
-
Kyky rakentaa ja johtaa brändimittareita ja markkinoinnin prosesseja
-
Vahvat viestintätaidot sekä johdolle että organisaatiolle
-
Näkemystä kuluttajakäyttäytymisen ja mediankäytön muutoksista
Yhteinen onnistuminen
Marblesin suorahakuprosessi tuotti nopeasti ehdokasjoukon, joka vastasi roolin korkeita vaatimuksia.
Onnistumisen keskeiset tekijät
Syvällinen ymmärrys brändinrakennuksesta
Konsulttimme tunnisti profiilit, jotka hallitsevat sekä luovan ajattelun että analyyttisen johtamisen – kaksi kriittistä elementtiä nykyaikaisessa brändityössä.
Dataohjattu kohdennus ja markkinaprofiilin analyysi
Laaja analyysi kuluttajabrändien johtajaprofiileista auttoi kohdentamaan haun tarkasti.
Tiivis yhteistyö asiakkaan johdon kanssa
Sparraamme asiakkaan kanssa roolivaatimukset, prioriteetit ja valintakriteerit, jotta haku eteni johdonmukaisesti ja oikeaan suuntaan alusta loppuun.
Hakuprosessissa painotimme erityisesti kykyä johtaa kumppaniverkostoja, rakentaa johdonmukaisia bränditarinoita ja luoda mitattavaa brändin suorituskykyä.
Samankaltaisia rooleja asiakastarinoissamme
Marbles Suorahaku auttaa organisaatioita löytämään brändin ja kasvun kannalta kriittiset johtajat – nopeasti, täsmällisesti ja luottamuksellisesti.
Antti Romppainen / 2025