Ammatti

Marketing Automation Specialist

Vuorovaikutuksen spesialisti

Asiakasta on vaikea tavoittaa ilman jatkuvaa vuorovaikutusta. Markkinoinnin toimenpiteissä on tärkeää, että vuorovaikutusta pystytään osin automatisoimaan. Marketing Automation Specialist suunnittelee esimerkiksi datan perusteella personoitua viestintää tai uutiskirjeitä. Spesialisti luo automatisoinnin järjestelmälle sääntöjä ja sisältöjä, jotka määrittävät, mitkä viestit lähtevät vastaanottajan suuntaan ja milloin.

HubSpotin, Adobe Campaignin tai Pardot'n markkinoinnin automaation järjestelmät ovat tekijälle tärkeitä työkaluja. Sisällöntuotannon taidoista on tekijälle hyötyä, mutta tiimin sisältä voi löytyä siihen erillistä osaamista.

Nimikekirjo

Marketing Automation Specialistille ei ole yhtä tai kahtakaan oikeaa ja vakiintunutta nimikettä. Kuten muissakin erikoisasiantuntijarooleissa, tämä automaatioammattilainen ei ole uniikki lumihiutale. Nimike määrittyy pitkälti organisaation vakiintuneiden käytäntöjen tai senioriteetin mukaan.

Yleisimpiä nimikkeitä, joita tapaa on mm. Marketing Automation Consultant; MA Specialist; Marketing Automation Manager; Marketing Automation Lead; Manager, Marketing Automation; Campaign Manager; Program Manager; Omni-channel Consultant; Inbound Marketing Consultant; Inbound Content Specialist; Marketing Automation Strategist; MarTec Consultant.  

Työnantaja

Etsitkö tiimiisi Marketing Automation Specialistia? Ota meihin yhteyttä niin löydämme sopivan ammattilaisen täydentämään joukkoanne.

Jätä yhteydenottopyyntö

Marketing Automation Specialist

Vinkkaa itsesi mukaan suorahakuihin! Meidän kauttamme pääset mukaan ainutlaatuiseen ja laajaan verkostoon.

Vinkkaa itsesi mukaan