Professional Profile: Customer Success Manager

Tämä rooli yhdistää strategisen ajattelun, liiketoimintaymmärryksen ja ihmisläheisen palveluasenteen. Customer Success Manager kehittää asiakkuuksia, seuraa tuloksia ja auttaa asiakkaita onnistumaan joka päivä.
Customer Success Manager on avainroolissa yrityksen kasvussa. Hän toimii linkkinä asiakkaan ja liiketoiminnan välillä varmistaen, että jokainen asiakas saa palvelusta todellista arvoa ja pysyy sitoutuneena pitkällä aikavälillä.

Työn ydin

Customer Success Managerin tehtävänä on varmistaa asiakkaiden menestys. Hän perehdyttää asiakkaat palveluun, seuraa käyttöönoton onnistumista ja tunnistaa mahdollisuudet lisäarvon tuottamiseen. Työssä yhdistyvät asiakaspalvelu, liiketoimintaymmärrys ja analytiikka. Tavoitteena on sitoutunut ja tyytyväinen asiakas, joka jatkaa yhteistyötä pitkään.

Roolit ja painotukset


Customer Success Managerin rooli voi painottua asiakkuuden kehittämiseen, käyttöönottoprojekteihin tai tekniseen tukeen. Teknologia- ja SaaS-yrityksissä rooli on usein operatiivinen ja datavetoinen, kun taas konsultointiympäristössä painottuvat neuvonanto ja asiakassuhteen strateginen johtaminen.

Koulutus ja tausta

Korkeakoulututkinto liiketaloudesta, viestinnästä tai teknologia-alalta. Usein taustaa asiakaspalvelussa, projektinhallinnassa tai myynnin tukitehtävissä.

Palkkataso (2025)
Suomessa tyypillisesti 3 800–6 000 € / kk, riippuen toimialasta, kokemuksesta ja vastuun laajuudesta.

Marbles on Suomen johtava suorahakutoimisto kaupallisten ja myynnin johtajien rekrytoinneissa.

Marbles is Finland’s leading executive search partner for commercial and sales leaders.

Insight: Customer Success Manager

Keskeistä osaamisessa

  • Asiakassuhteiden hallinta ja kehittäminen
  • Data-analytiikka ja käyttöönoton seuranta
  • Viestintä ja neuvottelutaidot
  • Projektinhallinta ja priorisointikyky
  • Liiketoimintaymmärrys ja tuloshakuisuus

Tarvitsetko kaupallisen osaajan tiimiisi – pistä viestiä!

Customer Success Manager nauraa

Lue vielä nämä!