Asiakastarina: Snr Sales Manager
Toteutimme Senior Sales Manager -suorahakuprosessin teknologiayritykselle kesälomakauden ympärillä. Haku vietiin maaliin 60 päivässä. Lisätietoja Marblesin suorahakupalveluista löydät täältä.
Asiakkaamme, dataa ja tekoälyä hyödyntäviä digipalveluita rakentava teknologiayritys, haki kokenutta Senior Sales Manageria tukemaan Digital Services -liiketoiminnan kasvua. Tehtävä oli kriittinen: tarvittiin myynnin huippuosaaja, joka ymmärtää modernin ratkaisumyynnin, osaa avata ovia oikeisiin päättäjiin ja pystyy rakentamaan merkityksellisiä projekteja asiantuntijoille. Vastaavia myynnin kasvurooleja voit tarkastella myös Ammatilliset profiilit – Sales & Marketing.
Roolissa yhdistyivät vahva tulosvastuu, ratkaisumyynnin kehittäminen ja sisäisen yhteistyön vahvistaminen neljän eri liiketoimintayksikön välillä. Myynti kohdistui erityisesti:
-
prosessien optimointiin tekoälyn ja datan avulla
-
toimistotyön automaatioon ja integraatioihin
-
asiakaskohtaisiin ratkaisuihin ja referenssiarkkitehtuureihin
-
IAM-palveluihin sekä Azure-pohjaisiin digipalveluihin
Marbles onnistui
Hakua ohjasi selkeä liiketoimintatarve ja tarve löytää oikea henkilö nopeasti. Kesälomakausi loi haastetta, sillä markkina hiljenee heinäkuussa, mutta täsmällisellä strategialla haku vietiin läpi ilman viiveitä.
Marbles rakensi kohdennetun suorahakustrategian, joka yhdisti:
-
syvän ymmärryksen IT-ratkaisumyynnistä ja siitä, miten ostoprosessit toimivat tällä hetkellä
-
tarkan kohderyhmän tunnistamisen: myyntijohtajat ja ratkaisumyyjät, joilla on todistettavaa näyttöä AI-, data- ja integraatiopalvelujen myynnistä
-
tiiviin sparrailun asiakkaan kanssa, jotta suunta pysyi oikeana ensimmäisistä viikoista alkaen
Samankaltaisia projekteja on kuvattu myös asiakastarinoissamme, esimerkiksi Head of Marketing -case.
Onnistumisen kannalta ratkaisevaa oli tunnistaa osaajat, jotka pystyivät yhdistämään strategisen nykyasiakkaiden kehittämisen ja aktiivisen uusasiakashankinnan. Arvioinnissa painottui myös kokemus Director-tason päättäjien kanssa toimimisesta, joka oli tehtävässä keskeistä.
Kun syvä tehtäväymmärrys, vahva toimialatuntemus ja luottamuksellinen yhteistyö yhdistyvät, tuloksena on jälleen täydellinen match.