Ammatti
Digital Marketing Specialist
Digimarkkinoija on käytännönläheinen mutta järjestelmällinen, dashboardien ja analytiikkatyökalujen keskellä viihtyvä monitoimi-ihme.
Digital Marketing Specialist seuraa innolla markkinointikenttää ja sen muutoksia. Tuloshakuisuus on plussaa tässä roolissa, ja taito kohentaa asiakaskokemusta on ensiarvoisen tärkeää.
Tehtävänkuva vaihtelee suuresti organisaation mukaan. Työlistalle voi kuulua niin hakukonemarkkinointia (Google Ads), markkinoinnin automaatiota, hakukoneoptimointia (SEO) kuin some-markkinointiakin, joskus myös sisällöntuotantoa.
Joissain yrityksissä Digital Marketing Specialist on enemmän erikoistunut joihinkin digimarkkinoinnin osa-alueisiin, vahvuusalueenaan esimerkiksi vertaansa vailla oleva markkinoinnin automaation osaaminen.
Ketä digimarkkinointiimiin kuuluu?
Isommassa tiimissä Digital Marketing Specialistin ei tarvitse tehdä kaikkea itse vaan hänen kollegoihinsa kuuluu toimialasta riippuen esimerkiksi Content Designereita, verkkokauppapäällikkö, Marketing Automation Specialist, Growth Hacker tai Social Media Manager. Tiimiä vetää tyypillisesti Digital Marketing Manager, markkinointipäällikkö tai markkinointi- ja viestintäpäällikkö.
Uusista titteleistä Performance Marketing Specialist on yleistymään päin.
Työnantaja - tarvitsetko Digital Marketing Specialistia?
Ota meihin yhteyttä niin löydämme sopivan ammattilaisen täydentämään joukkoanne.