• Marbles
  • Rekrytointi muuttuu rekrytoija kerrallaan - koulutimme 450 modernia rekrytoijaa

Rekrytointi muuttuu rekrytoija kerrallaan - koulutimme 450 modernia rekrytoijaa

Olemme erityisesti dataan perustuvan ja kohdennetun rekrytoinnin sekä employer brandingin suunnannäyttäjä. Missionamme on kehittää rekrytoinnin ammattilaisten osaamista näillä osa-alueilla. Vuonna 2020 Marbles oli yksi Duunitorin järjestämän Rekrygaalan finalisteista Vuoden rekrytointialan kehittäjä -kategoriassa. 

Käynnistimme tammikuussa 2020 suunnittelun erityisesti rekrytoijille, HR:lle sekä Employer Branding ammattilaisille suunnatusta koulutusohjelmasta. Tavoitteena oli kouluttaa HR:n ja rekrytoinnin parissa työskenteleville ammattilaisille digimarkkinoinnin tärkeimpiä oppeja ja niiden dataohjattua soveltamista rekrytointiin sekä työnantajamielikuvan kehittämiseen. Neljän viikon mittaisessa verkkokoulutuksessa kouluttajina toimivat markkinoinnin huippuammattilaiset, joille rekrytoinnin tehostaminen modernein keinoin oli lähellä sydäntä.

Tulosperusteinen hakukonemarkkinointi, löydettävyyden optimointi, kohderyhmittäin suunnatut sisällöt sekä viestinnän automatiikka ovat avainasemassa dataohjatussa rekrytoinnissa. Lisäksi employer brandingin tulisi tukeutua dataan. Analytiikan tulisi olla osa jokaisen rekrytoijan tärkeintä työkalustoa. 

Marbles_yhteiskuva
Olemme tähän mennessä kouluttaneet jo yli 450 ammattilaista dataohjatun rekrytoinnin pariin – ja samalla Suomen rekrymarkkinoinnin edelläkävijöiksi. Verkkokoulutus on otettu ilolla vastaan ja ammattilaisten palautteet koulutuksesta puhuvat tämän puolesta.

''Kiitos ilmaisen koulutuksen järjestämisestä! Inbound meets HR - verkkokoulutus oli oikein hyödyllinen, ja koin, että sain siitä paljon irti. Koulutus oli sopivan pituinen, ja helposti käytettävissä :)''

''Erittäin hyvä kokonaisuus! Videot olivat sopivan mittaisia ja kouluttajat vaikuttivat todella asiantuntevilta. Mahdollisuus lisätä koulutuksen jälkeen sertifikaatti omaan LinkedIn-profiiliin oli mukava yllätys.''

''Kiitos koulutuksesta! Se oli kattava, olematta silti liian tuhti tai syväluotsaava. Helposti omaksuttava. Osiot oli sopivasti palasteltu ja niitä julkaistiin mukavan tiheällä tahdilla. Iso plussa siitä, että videot jäivät näkyviin, eivätkä sulkeutuneet tietyn ajan kuluessa. Niihin oli hyvä palata uudestaan ja olivat edelleen avoinna vaikka tietyllä aikavälillä en niitä päässyt katsomaan. Antoi ehdottomasti hyviä näkökulmia ja työkaluja omaan työhön!''

''Todella hyvä setti - kiitos! Laitoin samantien asioita tulille näiden pohjalta.''

Olemme tuottaneet tänä vuonna myös viisiosaisen digi- ja teknologia-ammattilaisten palkkatutkan sekä päivittäneet Marblesin rekrytoijan oppaan digitalouden ammatteihin. Nämä sisällöt toimivat jälleen kädenojennuksena rekrytointialan ammattilaisille.

Haluamme esimerkillämme näyttää tietä kohti uudenlaista tapaa tehdä rekrytointeja ja työnantajamielikuvan kehitystyötä!

Keskustellaanko dataohjatusta rekrytoinnista tai employer brandingistä?

Ota yhteyttä!

thumb_210818_Marbles_MUR_45

Minea Leva on digitalouden ammattilaisten suorahaun ammattilainen, joka on työskennellyt aiemmin alalla rekrytointien, henkilöstövuorauksen ja työsuhdeasioiden parissa. Marblesilla Minea toimii markkinointipäällikkönä. Erityisiä kiinnostuksen kohteita ovat mm. inbound-rekrytointi ja -markkinointi, dataohjattu employer branding ja markkinoinnin automaatio.