Datadriven Employer Branding

Onnistunut työnantajamielikuvan markkinointi kiinnittää potentiaalisen osaajan huomion jo kauan ennen kuin hän alkaa suunnitella urasiirtoa.  Pitkäjänteinen kehitystyö tehostaa myös suorahakuja lyhentämällä niihin käytettyä projektiaikaa ja lisäämällä kandidaattien määrää.

Miksi Employer Brandingin tulisi olla datalla ohjattua?employer branding

Työnantajamielikuvan parissa on työskennelty jo vuosia, mutta työn tuloksien esittäminen on edelleen haasteellista. Datan avulla Employer Brandingin tehokkuuden todentaminen on silti mahdollista jo tänä päivänä. Inbound-markkinoinnin parhaat menetelmät voidaan tuoda myös rekrytoinnin ulottuville. 

Datasta on tullut yrityksille yhä merkityksellisempää. Sen avulla ymmärretään yhä paremmin asiakkaiden käyttäytymistä ja tarpeita. Samalla tavoin dataan perustuvaa toimintatapaa voidaan soveltaa myös Employer Brandingiin potentiaalisten tulevaisuuden tekijöiden asteittaisessa sitouttamisessa.

Inbound-markkinoinnin menetelmät ovat kestävän EB:n perustana

Employer Brandingin tulee kehittya Inbound-rekrytoinniksi.  Asiakasmarkkinoinnista tutut hoito-ohjelmat pätevät tässäkin.  Niiden avulla rakennetaan pitkäjänteisesti suhteita potentiaalisiin osaajaryhmiin.

Inbound-rekrytointi on taktista, dataohjattua ja tavoitteellista tekemistä. Inbound-metodologian sisäistäminen luo vahvan pohjan onnistuneelle Employer Branding -työlle.

Näin pääset liikkeelle inbound-rekrytoinnissa!


Return on Recruitment
Investment?

RORI-mittauksen avulla selvitämme yhdessä kuinka paljon rekrytointeihin käytetyt eurot tuottavat - ja kuinka tuottoon voisi vaikuttaa.
Kysy RORIsta!


HR meets Marketing?

Miten markkinointinne ja HR:nne yhteistyö EB:n kehittämiseksi sujuu? Analysoidaan tämä yhdessä ja tehdään EB:stä yhteistä kulttuuria!

Ota yhteyttä