Brand Manager (Brändipäällikkö)
Brand Manager vastaa yrityksen tai tuotemerkin tunnettuudesta, mielikuvasta ja kasvusta. Hän johtaa brändin strategiaa, viestintää ja markkinointia – usein yhdessä myynnin, tuotekehityksen ja mainostoimistojen kanssa. Työ on sekä analyyttistä että luovaa: tavoitteena on kasvattaa brändin arvoa pitkäjänteisesti.
Työn ydin
Vastaa brändistrategian suunnittelusta ja toteutuksesta.
Seuraa markkinoita, kilpailua ja kuluttajakäyttäytymistä.
Suunnittelee kampanjoita ja markkinointiviestintää yhdessä sisäisten ja ulkoisten kumppanien kanssa.
Hallinnoi brändibudjettia ja mittaa markkinointitoimenpiteiden tuloksia.
Varmistaa, että brändi näkyy johdonmukaisesti kaikissa kanavissa ja kosketuspisteissä.
Koulutus ja tausta
Korkeakoulututkinto markkinoinnista, viestinnästä, liiketaloudesta tai vastaavalta alalta.
Usein kokemusta markkinoinnin, viestinnän tai tuotepäällikön tehtävistä ennen brändivastuuta.
Tyypilliset nimikkeet
Brand Manager
Marketing Manager
Product & Brand Manager
Head of Brand
Senior Brand Manager
Palkkataso (2024)
Suomessa tyypillisesti noin 4 500–7 000 € / kk, riippuen toimialasta, brändin laajuudesta ja vastuusta.
Marbles on Suomen johtava suorahakutoimisto markkinoinnin ja brändijohtamisen avainroolien rekrytoinneissa.
Marbles is Finland’s leading executive search partner for marketing and brand leadership roles.