Muistiinpanoja digifiksuille.

Palkkaatko parhaan hakijan vai parhaan osaajan?

Kirjoittanut Marbles | 21.9.2022 10:06
Tämän artikkelin on alun perin kirjoittanut Katja Wasenius, tuolloin Marblesin konsulttina. Sisältöä on päivitetty ja ylläpidetään Marblesin toimesta.

Rekrytointi on arpapeliä - varsinkin silloin, jos toiveena on saada juuri se oikea ihminen hakemaan avointa tehtävää ilmoituksen perusteella. Miten voit varmistua siitä, että juuri se oikea osaaja näkee ilmoituksen, kiinnostuu siitä, ja hakee tehtävään?

Rekrytointi on yksi merkittävimmistä toiminnoista monessa yrityksessä. Sen tulisi olla jopa strategista, jos yritys toimii sellaisella alalla, jossa osaajamarkkinassa käydään kovaa kilpailua yritysten kesken parhaista osaajista, ja osaajien saaminen taloon on kriittistä liiketoiminnan kasvun kannalta. Tällöin työkalupakissa tulee olla nippu moderneja rekrytointimenetelmiä.

Liiketoimintaa usein kiinnostaa, tuleeko hakijoita, miten paljon, ja millaisia ne ovat. Kuinka usein käydään keskustelua hakemusten määrän sijaan siitä, mitä muuta voisi tehdä? Millaiset ovat yrityksen panostukset esimerkiksi työnantajamielikuvatyöhön, tai rekrytoijien osaamisen kehittämiseen?