Marbles / Rekrygaala
Rekrytoijan Aamukahvit


Kehittymisen kiire
Inspiroidu ja aktivoidu!
Tavoite selkeä: kehitetään rekrytointialaa vastaamaan 2020-luvun toimintaympäristöä!
Halusimme herättää organisaatiot ymmärtämään tärkeimmät muutostrendit ja niiden mahdollisuudet itselleen.
Kutsuimme koolle rekrytoinnin, employer brandingin, HR:n sekä työntekijäkokemuksen kehittämisen johtavat osaajat ja tekijät. Ensimmäinen kutsu lähti tuhannelle alan ammattilaiselle.
Heti ensimmäiset Rekrytoijan aamukahvit helmikuun alussa paljastivat piilevät tarpeet: työelämäpsykologi Juho Toivolaa saapui kuuntelemaan jo 80 kiinnostunutta.
Tähän mennessä Rekrytoijan Aamukahveja on nautittu yli 250 ammattilaisen kesken. He edustavat niin pieniä rekrytointiyrityksiä kuin suurten konsernien omia HR-yksiköitäkin. Yhteistä heille on mielenkiinto kehittää rekrytoinnin toimia, prosesseja ja työkaluja.


Uudet teemat
Pannu kuumana koko syksyn
Syyskuun Rekrytoijan Aamukahveilla teknologia-ammatteihin ja ammattilaisiin erikoistunut konsulttimme Saku Tihveräinen avasi havaintojaan tuoreimmista akateemisista rekrytointitutkimuksista.
Tulevia syksyn teemoja ovat myös:
- Inbound-markkinointi rekrytoinnissa
- Agile rekrytointiorganisaatio
- Datan hyödyntäminen employer brandingissa
- Tulosohjattu rekrytointimarkkinointi


Marbles - Rekrytoinnin toisinajattelija
Rekrytoinnin tärkeitä kehittämisen alueita
Datalähtöisyyden ja asiakasymmärryksen lisääminen
Tavoitteena paremmin kohdennetut rekrytoinnit ja tehokkaammin läpi viedyt rekrytointiprosessit. Datavetoista rekrytointia edistää se, että CRM-asiakastietokantaa ylläpidetään aktiivisesti. Kyse ei ole enää passiivisesta CV-tietokannasta. Oikeiden datapisteiden asettaminen rekrypolun varrelle tuo organisaatiolle oikeaa tietoa.
Inbound-markkinoinnista oppiminen
Rekrymarkkinointi alkaa jo ennen kuin ensimmäistäkään tehtävää on auki. Inbound-ajattelun myötä opimme luomaan organisaatiosta, sen arvoista ja tavoitteista houkuttelevaa vaihtoehtoa halutulle kohderyhmälle. Kun unelmien työtehtävä lopulta tulee auki, potentiaalinen ehdokas onkin jo valmis hakemaan töitä.
Kandidaattikokemuksen mittaaminen
Yrityksiä kiinnostaa yli kaiken: mitä suorahakukandidaatit meistä ajattelevat? Sen takia kandikokemuksen tuntemuksen pitäisi olla kaikkien rekrytoivien yritysten ykkösprioriteettina.
Täysosumia työtehtävän uudella muotoilulla
Rekrytoinnin tukijalka on huolellisesti määritetty roolin sisältö ja profilointi. Kun taustatyö on tehty kunnolla, sopivaa kandidaattia on huomattavasti helpompi ja nopeampi etsiä. Työtehtävän muotoilu on aloituspalaverien asialistan kärkipäässä vuonna 2022.
Employer branding -strategiseksi
Työnantajabrändäys ei tarkoita pelkkiä kivoja tervetuliaislahjoja tai rentoja some-postauksia, vaan se on vietävä yrityksessä strategiselle tasolle saakka. Sitä voidaan mitata ja uudelleenarvioida.

Ota yhteyttä
Voit kysyä lisätietoa meiltä!
