CRO-suunnittelija, Verkkokaupan asiantuntija

 Enemmän tuotteita ostoskoriin.

CRO (Conversion Rate Optimization)-suunnittelijan eli konversio-optimoijan työ ei ole koskaan valmis. Konversio-optimoinnin tavoitteena on nimittäin hioa verkkokaupan myynti maksimiin. Verkkosivuston tai verkkokaupan konversioasteen parantaminen tarkoittaa esimerkiksi enemmän tuotteita ostoskorissa tai enemmän sitoutuneita vierailijoita verkkosivulla.

CRO-suunnittelija luo testaamisen kautta optimaalisia asiakaspolkuja, joiden tarkastelun mittari on tuottavuus. Konversiosankarin työkalupakista löytyy erilaisia kävijää mittaavia menetelmiä, kuten web-analytiikka, a/b- ja multivarianttitestaus, heat mapit, kyselyt ja selaintestit. Ohjelmoinnin tuntemus (html, CSS, js) on tekijällä vähintään hyvällä perustasolla.  Vähääkin suurempien verkkokauppojen tiimeissä työskennellään yhdessä Web Analyytikkojen ja Content Designereiden kanssa. 

CRO-suunnittelijan palkka

4300-5700€/kk

*Palkkatasoja toteutuneissa suorahauissa 2017-2018.

CRO-suunnittelijan koulutus

Tekninen koulutus tai korkeakoulutus