Muistiinpanoja digifiksuille.

Professional Profile: Head of Customer Experience (CX)

Kirjoittanut Jenna Honkanen | 13.11.2025 10:17

Head of Customer Experience kehittää ja johtaa yrityksen asiakaskokemusta varmistaen sujuvat ja vaikuttavat palvelut.

Head of Customer Experience vastaa yrityksen asiakaskokemuksen strategian suunnittelusta, kehittämisestä ja toteutuksesta. Hän varmistaa, että asiakkaiden kohtaamat palvelut ja digitaaliset kokemukset ovat sujuvia, vaikuttavia ja liiketoimintaa tukevia, yhdistäen asiakasymmärryksen, palvelumuotoilun ja liiketoimintatavoitteet.

Työn ydin

Head of CX analysoi asiakaspolkuja ja tunnistaa kipupisteet, kehittäen ratkaisuja, jotka parantavat asiakaskokemusta ja sitoutumista. Hän johtaa tiimejä ja ohjaa prosesseja, varmistaen, että kehitystoimet toteutuvat strategian mukaisesti. Rooli vaatii kykyä yhdistää tutkimus, analytiikka, palvelumuotoilu ja liiketoiminnan tavoitteet.

Roolit ja painotukset

Head of CX keskittyy asiakaspolkujen optimointiin, palvelukokemuksen kehittämiseen ja organisaation CX-strategian implementointiin. Hän hyödyntää muun muassa palvelumuotoilun menetelmiä, asiakasdataa ja prototypointia.

Koulutus ja tausta

Korkeakoulututkinto palvelumuotoilusta, liiketaloudesta, käyttäjäkokemuksesta tai vastaavalta alalta. Taustaa voi olla myös CX-, UX- tai prosessisuunnittelusta, konsultoinnista tai muotoiluprojekteista.

Palkkataso (2025)
 

5 000–8 000 € / kk, riippuen kokemuksesta ja vastuualueista.

Marbles on johtava suorahakutoimisto Head of CX -roolien ja asiakaskokemusosaajien rekrytoinneissa.


Marbles is a leading executive search firm for Head of CX roles and customer experience professionals.